пʼятниця, 23 квітня 2021 р.

 Добрий день учасники дистанційного навчання.

Сьодні 22 квітня 2021 року і саме сьогодні весь світ відзначає Всесвітній День Землі.

До роботи запрошую 6, 7 та 10 класи.

Географія 6 клас

Урок № 58

Тема: Узагальнення розділу " Біосфера".

Коли, на думку вчених, виникла Земля?


  1. Близько 45 млн років тому
  2. Близько 4,5 млн років тому
  3. Близько 4,5 млрд років тому

Коли, на думку вчених, на нашій планеті зародилося життя?


  1. Існувало від самого початку існування Землі
  2. Близько 35 млн років тому
  3. Близько 3,5 млрд років тому

За яких умов на Землі зародилося життя ?


  1. Було занесене з інших планет метеоритами
  2. На морському мілководді внаслідок простих фізико-хімічних процесів
  3. Було занесене з інших планет прибульцями з космосу
  4. На суходолі, на березі теплих водоймищ

Як називається здатність живих організмів, поглинаючи сонячну енергію, переробляти вуглекислий газ на вуглеводи і створювати органічні речовини в своєму тілі, виділяючи при цьому кисень?


  1. Мутація
  2. Трансформація
  3. Фотосинтез

Які земні оболонки включає в себе біосфера?


  1. Літосферу та атмосферу
  2. Нижню частину атмосфери та всю гідросферу
  3. Усю гідросферу та верхню частину літосфери
  4. Нижню частину атмосфери, всю гідросферу та верхню частину літосфери

Скільки видів живих організмів мешкає на Землі?


  1. Понад 2 тис.
  2. Понад 20 тис.
  3. Понад 2 млн

Найбільшими зональними прородними комплексами є


  1. Географічні пояси
  2. Природні зони
  3. Материки і океани
Відповідь: a

Зміну природних комплексів в залежності від висоти місцевості називають


  1. Гірська зональність
  2. Висотна поясність
  3. Висотна зональність

Де на планеті сформувалась найбільша кількість висотних поясів?


  1. На південних схилах Гімалаїв
  2. У гірських районах екваторіальної Африки
  3. В Андах

Які з перерахованих екологічних проблем є глобальними?


  1. Парниковий ефект та підвищення рівня океану
  2. Надмірна чисельність сумчастих ведмедів в Австралії
  3. Забруднення повітря і пов'язані з цим кислотні дощі
  4. Забруднення океану, та виснаження його ресурсів
  5. Зменшення озонового шару

Які з глобальних екологічних проблем спричинені діяльністю людини ?


  1. Руйнування озонового шару атмосфери
  2. Опустелювання
  3. Забруднення океану, та зменшення його ресурсів
  4. Негативний вплив на самопочуття і здоров'я людей космічних бур

Що визначає родючість ґрунту?


  1. Потужність шару гумусу
  2. Механічний склад ґрунту
  3. Зволоженість території

Відпрвіді чекаю.

Дотримуйтеся правил карантину.
До зустрічі.




Географія 7 клас

Урок № :57

Тема:Тихий океан.Практична робота.


Ми починаємо вивчати новий розділ «Океани». Сьогодні  ми будемо знайомитися з Тихим океаном, тому тема нашого уроку: «Тихий океан». Кожен із вас збагатить свої знання та збере факти про особливості природи Тихого океану.
Земля – голуба планета. Земля – планета океанських просторів (1/3 площі Землі займають океани). Скільки океанів на Землі? Світовий океан – рушійна сила, що розподіляє сонячну енергію по всій Землі.

Площа океану = 179,7 млн. км 2 . Співставимо його з площами материків, океанів. Максимальна глибина – 11022 м. Середня глибина – 3690 м. Об’єм води 710 млн. км куб.
Тихий океан – найбільший в світі і є найбільшим накопичувачем тепла. 

Тихим океан назвав Магеллан. Вивчали: Васко Нуньєс де Бальбоа, Дж. Кук, Макаров С.О.
Тихий океан знаходиться в межах Тихоокеанської літосферної плити.
Виділяють шельф, або материкову мілину (глибина до 200 м), материковий схил (глибина від 200 до 3000 м), ложе океану: океанічні западини, серединно-океанічні хребти, глибоководні жолоби.
У рельєфі дна Тихого океану виділяють шельф, материковий схил і ложе океану: улоговини (Північно-Східна, Південна), серединно-океанічні хребти. Океан оточений Тихоокеанським вогняним кільцем.

 Тихий океан ще й найглибший: у ньому знаходиться Маріанський жолоб, середня глибина 3960 метрів, лежить у межах Тихоокеанської літосферної плити.

Тихий океан знаходиться в усіх кліматичних поясах. Температура й солоність води зменшуються від екватора до полюсів відповідно: від +25 до - 1°С (арктичний і антарктичний пояси) і від 35 до 32 %о (полярні широти). Типи циркуляцій: пасати, мусони, західне і полярне перенесення повітряних мас. На клімат Тихого океану впливають течії: теплі (Куросіо, Пасатна 
Південна і Пасатна Північна, Східноавстралійська, Аляскінська) і холодні (течія Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська).
Ще одна деталь до його характеристики: найтепліший. Його середня температура = + 19,1°.
 Найбільше тварин і рослин в тропічних і екваторіальних широтах Тихого океану. Це пов'язано з кліматичними умовами. Так, у районі Великого Бар'єрного рифу живуть морські їжаки, кальмари, восьминоги, акули, дельфіни, у більш високих і низьких широтах мешкають котики, моржі, тюлені, кити. Але природа зазнає негативного впливу людини.

Практична робота:
Нанесення на контурну карту номенклатури Тихого океану.
Географічна номенклатура:
моря: Берінґове, Охотське, Японське, Південнокитайське, Філіппінське; Берінґова протока; Панамський канал; 
острови:Гавайські, Маріанські, Японські, Філіппінські, Великі Зондські; глибоководні жолоби:Маріанський, Філіппінський; 
затоки :Аляска, Каліфорнійська. 


 Домашнє завдання:
Опрацювати параграф,  вивчити географічну номенклатуру, закінчити практичну роботу.


Дотримуйтеся правил карантину.
До зустрічі.



Географія 10 клас

Урок № :44.

Тема: ПРИРОДНІ УМОВИ І РЕСУРСИ РЕГІОНУ . НАСЕЛЕННЯ АФРИКИ.


Запитання

1. Назвіть характерні ознаки географічного положення Африки.

2. Поясніть, як колоніальне минуле регіону вплинуло на сучасну політичну карту.

3. Які форми державного правління і територіального устрою характерні для країн Африки?

4. Наведіть приклади країн, у яких відбувалися збройні конфлікти. Назвіть основні чинники їх виникнення.

5. Пригадайте, які корисні копалини залягають у надрах Африки.

6. Що характерно для демографічної ситуації в найбільш відсталих країнах світу?

Ви знаєте, що значну роль в економічному розвитку регіонів, країн та їх міжнародній спеціалізації відіграють особливості їх природних умов, забезпеченість різними видами природних ресурсів, кількість та якість трудових ресурсів. Ви дослідили зазначені складові всіх інших регіонів світу. Тепер настав час дізнатися про природні та соціально-демографічні передумови розвитку африканського регіону.

1. Природні умови та ресурси

Завдання. За картами атласу охарактеризуйте природні умови і природні ресурси Африки.

Рельєф загалом не перешкоджає господарському освоєнню території (височини, плоскогір’я, нагір’я), поверхня слабо розчленована. Територія добре забезпечена теплом, головною перешкодою для розвитку землеробства на значній території є нерівномірні та нерегулярні опади. На третині території Африки землеробство можливе лише за штучного зрошення. Природна родючість більшості ґрунтів невелика, засолення та ерозія ґрунтів.

На Африку припадає близько 17 % загальносвітової площі лісів і близько 10 % загальносвітових запасів деревини. Проблема збереження лісових ресурсів Африки загострюється використанням підсічно-вогневої системи землеробства та використанням деревного палива.

За обсягом поверхневого стоку посідає в світі третє місце — після Азії та Південної Америки (Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, озера Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад тощо, запаси підземних вод); найменше забезпечена ресурсами річкових вод на одиницю площі; нестача прісної води.

Понад 30 % світових запасів корисних копалин.: нафта й природний газ — в Північній і Західній Африці (Лівія, Алжир, Габон, Нігерія), залізні руди — у Західній, Центральній і Північній Африці (Ліберія, Сьєрра-Леоне, Гвінея, Мавританія, Нігерія), фосфоритів — у Північній Африці (Марокко, Туніс); руди кольорових металів, у тому числі мідні (ДРК, Замбія), олов’яні (ДРК, Бурунді, Руанда, Нігерія), боксити (Гвінея, Камерун, Гана); на півдні великі родовища алмазів, золота, платини, урану.

2. Населення

Робота з мультимедійною презентацією, матеріалами підручника

Чисельність майже 1,3 млрд, швидко зростає («демографічний вибух»), прогноз на 2015–2,5 млрд. Найчисельніші за кількістю населення країни (2018 р.): Нігерія (195,2 млн), Ефіопія (106,1 млн), Єгипет (96,8 млн), ДРК (83,8), Південна Африка (56,1 млн), Танзанія (58 млн), Кенія (49,3 млн), Алжир (41,7 млн), Уганда (42,5 млн), Судан (42,5 млн).

Висока частка дітей та підлітків (понад 40 %), молодість населення (середній  вік 18–22 роки, тривалість життя 70 років (Північна Африка) — 55–60 років (Центральна та Східна Африка).

Завдання. За картами атласу установіть найбільш та найменш заселені території Африки. Поясніть причини нерівномірного розселення.

Середня густота 43 особи/км2, нерівномірний розподіл. Найбільш густо заселені: дельта Нілу (понад 1000 осіб/км2), узбережжя Гвінейської затоки, Середземного моря, озер Вікторія, Танганьїка, Ньяса.

Рівень урбанізації в середньому близько 45 %, в Північній та Південній Африці — більше 50 %, Лівія — 80 %. Темп урбанізації — 3 % (світовий лідер), хибна урбанізація. 

Найбільші міста: Лагос (16 млн), Каїр (12 млн), Йоганнесбург, Кейптаун, Дакар, Найробі.

Строкатий національний та етнічний склад: 200 народів, десятки етнічних груп. Найбільші — араби, банту, конго, йоруба, хауса, фульбе, сомалі, ібо, нілоти, шона, бушмени. Іслам, християнство, місцеві вірування.

Запитання

1. Назвіть характерні ознаки природних умов регіону.

2. Дайте оцінку природним ресурсам Африки.

3. Що характерне для природного руху населення? Як це впливає на вікового склад та середній вік населення країн Африки?

4. Охарактеризуйте особливості розселення жителів Африки. Із чим вони по в’язані?

5. Зробіть висновки про кількість та якість трудових ресурсів Африки.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Опрацювати матеріал вашого підручника.

2. Позначити на контурній карті найбільші міста регіону.

3. За бажанням. Скласти туристичний маршрут для ознайомлення з найбільш видатними природними об’єктами Африки.

Дотримуйтеся правил карантину.
До зустрічі.








































Немає коментарів:

Дописати коментар