пʼятниця, 2 квітня 2021 р.

 Добрий день.

Сьогодні 2 квітня 2021 року.

Запрошую до співпраці 8, 11 географія та 6 ОЗ.

Географія 8 клас

Урок № 50

Тема: КІЛЬКІСТЬ І ЗМІНА НАСЕЛЕННЯ В СВІТІ ТА УКРАЇНІ.

ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА КІЛЬКІСТЬ НАСЕЛЕННЯ.

ДОСЛІДЖЕННЯ П. ЧУБИНСЬКОГО. Пр.р. № 11


Сьогоднішній урок я бажаю почати уривком вірша українського поета В.Симоненко «Ти знаєш, що ти – людина?»

Ти знаєш, що ти – людина?  

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина.

Мука твоя – єдина.

Очі твої – одні.

Ми починаємо знайомство з особливою складовою нашої планети людством. Населення… За цим простим, маловиразним словом криються долі багатьох мільйонів людей, що жили тисячі років тому, живуть зараз і будуть жити в майбутньому в Україні. Людина – найбільше багатство кожної країни, вона є творцем матеріальних і духовних благ суспільства, від її таланту, працьовитості, освіченості, професіоналізму залежить процвітання держави.Сьогодні ви ді знаєтесь про головні особливості народонаселення світу та України.

Демографія - наука про закономірності відтворення населення; вивчає процеси народжуваності, смертності, шлюбності, освіченості, міграції, зайня тості, віковий та статевий склад населення.

За оцінками ООН населення світу зараз  становить близько 7,6 млрд. осіб.


Населення України на початок 2020 р. становить 42,7 млн.осіб. За кількістю населення Україна посідає 32 місце у світі і шосте місце в Європі після Росії, Німеччини, Великої Британії, Італії, Франції.

Населення світу росте за рахунок відтворення. 

Відтворення, або природний рух населення — це сукупність процесів народжуваності і смертності, які визначають масштаби природного приросту.

 (Формула    П.п.=Н-С)

Перший тип відтворення — низька народжуваність, смертність. Характерний для більшості країн Європи, Північної Америки

Для другого  типу характерне  зменшення смертності,(в першу чергу дитячою, за рахунок використання досягнень медицини) при збереженні одночасно високої народжуваності. Це переважно країни Центральної і Східної Африки, Південної і Південно-Східної Азії.

Отже, головними чинниками, що впливають на природний приріст населення, є кількість народжених і померлих.

На народжуваність впливають такі чинники:

соціально-економічний рівень розвитку країни;

санітарно-гігієнічні умови життя, у тому числі екологічні;

рівень медичного обслуговування;

становище жінки в суспільстві;

співвідношення кількості чоловіків і жінок; 

релігія;

традиції даної держави; 

війни;

кількість міських і сільських мешканців.

В Україні відзначається низький рівень народжуваності (нижче, ніж у середньому в Європі). За останній час  він зменшився на 25,6%. Головні причини цього явища – соціальна криза, падіння рівня життя, дорожнеча утримання дітей, невпевненість у завтрашньому дні, екологічна ситуація, події в АТО.

Найнижчий рівень народжуваності у Донецькій, Чернігівській, Харківських областях, найвищий – у Закарпатській, Рівненській, Івано-Франківській (Показати на контурній карті України)

Депопуляція населення відбувається тоді, коли відсутнє заміщення поколінь, тобто відбувається інтенсивне зменшення кількості мешканців країни. Україна проводить демографічну політику на збільшення кількості народження. А, наприклад, Індія, Китай – на зменшення.

Демографічна ситуація, яка склалася в Україні, цілком обґрунтовано викликає стурбованість як владних структур, так і широких верств суспільства. Яка ж демографічна ситуація в Україні?

Скорочення кількості населення;

Зниження тривалості життя;

Стрімкий спад народжуваності;

Велика кількість людей виїжджає за кордон в пошуках кращих умов життя.

Конфлікт на Сході України (АТО)

Демографічна політика - це система адміністративних, економічних, пропагандистських і інших заходів, за допомогою яких держава впливає на природний рух населення(передусім на народжуваність) у бажаному для себе напрямі. 

Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України.

Задача 1

У Дніпропетровській області станом на 1 січня 2017 р. проживало 3230000осіб. Коефіцієнтприродного приросту становив — 5‰. Визначте, на скільки зміниться чисельність населенняобласті за рахунок цього показника.

Розв’язок:

3230000 - 1000 

X- 5

X = 3230000 х 5:1000 = 16150

Населення Дніпропетровської областізменшиться на 16150людини.

Задача 2

У місті Кривому Розі в період з 1січня по 1 серпня 2017 р. народилася 3623дитина, померло 7061 людей. Обчисліть коефіцієнт природного приросту населення в місті. Станом на 1 січня 2017 р. в місті проживали 654964 осіб.

Розв’язок:

1)7061 - 3623 = 3436

2)654964 - 1000

         3436 - X

X = 3436  х 1000 : 654964 = 5,24‰.

Коефіцієнт природного приросту населення в Кривому Розі становить 5,24‰.

Пр.р. № 11 

сторінка 251 вашого підручника.

Д.З.

1.Покажіть на політичній карті світу 5 країн з найбільшою кількістю жителів. 

2.Покажіть на карті адміністративно-територіального устрою України 3 області з найбільшою кількістю жителів. 

3.Покажіть на карті адміністративно-територіального устрою України регіони з найгіршою демографічною ситуацією.

4. Позначити на контурній карті: десятку країн із найбільшою чисельністю населення у світі

Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.


Географія 11 клас

Урок № 24

Тема: Населення України. Пр.р. № 9

Перегляньте відео, виконайте пр.р. 9 та надішліть результати на електронну адресу. Чекаю.

https://uroky.com.ua/naselennja-ukrainy/

Домашнє завдання:

  • на контурну карту нанести основні напрямки зовнішніх і внутрішніх міграцій
  • прочитати параграф в своєму підручнику про чисельність населення та системи розселення

Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.


ОЗ 6 клас

Урок № 26

Тема: Пожежна безпека твоєї оселі. 

З найперших часів існування людської цивілізації пожежі завдавали тяжкого лиха. У полум’ї пожеж назавжди зникли безцінні шедеври, створені генієм людини, – літописи, книги, картини, документи, архітектурні пам’ятки – і, що найстрашніше – мільйони людських життів. У наш час щороку у світі відбувається близько 5 мільйонів  пожеж. Кожної години у вогні гине одна людина, 2-3 чоловіки одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина . Такому стану потрібно зарадити. Кожен учень повинен знати правила пожежної безпеки і виробляти в собі звичку суворого їх виконання.

Усі речовини за ознакою горючості поділяють на  два види :горючі і негорючі. Горючі в свою чергу поділяються на легкозаймисті та важко займисті. 

Легкозаймисті –це ті що спалахують навіть від незначного нагрівання, невеликого джерела вогню. Наприклад бензин,солярка,газ,папір…

А як ви думаєте, чому на автозаправних станціях заборонено користуватися відкритим вогнем,зокрема палити? (Бо там знаходяться легкозаймисті речовини)

Важкозаймисті – це ті ,які загораються від джерела сильного вогню. Наприклад,кам’яне вугілля,лінолеум,пластикові стелі й панелі…

Негорючі-це ті,які під дією вогню або високої температури  не горять ,не тліють ,не обвуглюються. Наприклад каміння,вода,пісок,цегла,земля. Їх застосовують для гасіння пожеж.

Відносно низька температура й незначна швидкість поширення вогню. Вогонь досить легко загасити.

Основна (стійке або розвинуте горіння).Горіння підсилюється і прискорюється. Підвищується температура полум’я. Збільшується факел полум’я і площа поширення вогню. Загасити пожежу дуже важко.

Кінцева (згасання пожежі):завершується горіння,поступово знижується температура. Вогонь згасає,коли догоряють горючі речовини.

Правила протипожежної безпеки:
Не гратися із сірниками ,запальничками .Стежити,щоб цього не робили друзі та молодші діти.
Не запалюй свічки та бенгальські вогні без нагляду дорослих.
Не нагрівати на вогні банки з-під фарб,аерозольні балончики,невідомі предмети.
Завжди вимикати телевізор після перегляду телепередач.Не залишати без нагляду електронагрівальні прилади.
Додержуватись правил користування газовою плитою. Користуватися нею тільки під наглядом дорослих. Не суши речі над газовою плитою.
Не залишай іграшки,книжки,одяг біля увімкнених обігрівачів. 
Не вмикай багато електроприладів одночасно,електромережа може згоріти.
Не пали багать у підвалах ,сараях на горищах.
Д/З
Опрацювати параграф 27,на самостійне опрацювання підпункт «Дії в разі загоряння одягу» ,вправи в зошиті 1-3.
Хто бажає отримати на наступний раз високий бал намалювати малюнки на протипожежну безпеку,або друге завдання за зразком у підручнику з дорослими вашої сім’ї скласти план евакуації свого будинку.
6.Завершення тренінгу.
- Діти ,давайте встанемо всі в коло ,візьмемося за руки і передамо кожному тепло своїх долонь і скажемо всі разом такі слова : « Хай вогонь в серцях палає, а пожежі не буває»!


Дотримуйтеся правил карантину і будьте здорові.








Немає коментарів:

Дописати коментар