четвер, 28 квітня 2022 р.

Добрий день.

Сьогодні 29 квітня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6 класів та на урок ОЗ учнів 5 - 6 класів. 


Географія 6 клас.

Тема:Самостійна робота по темі " Біосфера".

1. Людина як одна з частин природи завжди взаємодіє із наступними компонентами природи:

а) гідросферою; б) літосферою;   в) атмосферою;  г) усіма компонентами природи.

2. Найбільша густота населення:

а) у горах;   б) у пустелях;   в) на узбережжях океанів;  г) на рівнинах;

3. Житлові будинки не потребують опалення в... кліматі:

а) помірному;  б) арктичному;  в) тропічному;

4. Вплив господарської діяльності людей на природу має ... наслідки:

а) позитивні;  б) негативні; в) негативні й позитивні наслідки.

5. Географічна оболонка є природним комплексом:

     А) дуже великим; б) найбільшим на Землі; в) місцевим.

 6. Головною властивістю грунту є:

     А) водопроникність; б) пухкість; в) родючість.

7. Природний комплекс –    

  Грунт –  

  Біосфера –

Географічна оболонка -     

Червона книга –   

 Природний компонент –

8. Розкажіть, яким чином людина впливає на природу?

9. Негативний вплив діяльності людей на природу своєї місцевості

10. Що може зробити твоя школа, аби зберегти природу своєї місцевості?

11. Чим відновлювані ресурси відмінні від невідновлюваних?

12. Що в силу зробити кожній людині задля збереження географічної оболонки?


Відповіді чекаю СЬОГОДНІ.



ОЗ 5 клас

Тема:Стихійні лиха.

Продовжіть фразу: «Якби я був природним явищем, я б хотів бути » і пояснити чому.

Які ви знаєте стихійні лиха? 

Упорядкувати стихійні лиха за порами року (зима, весна, літо, осінь)

«Чи є життя на Марсі?»- запитували твої батьки в дитинстві у своїх батьків. Сьогодні ми знаємо, що немає. Єдине відоме нам місце у Всесвіті, де існує життя, це наша планета – Земля. Можна скільки завгодно мріяти про міжзоряні подорожі, та поки що ми не знаємо планети, на яку б людство могло переселитися, вичерпавши багатство своєї.

Земля – спільний дім для усіх народів, які її населяють, спільний дім не лише для людей, а й рослин і тварин, усього живого, дім для тих, хто живе сьогодні та житиме завтра.

На Землі існують три головні умови існування людини і суттєві чинники зміцнення її здоров’я: повітря, земля і вода. Поки цей вплив поширювався на дику природу, ніхто особливо не турбувався. Та з часом це стало загрожувати самій людині як біологічному виду. Адже люди, як й інші істоти, для свого здоров’я передусім потребують чистого повітря, води, їжі.

Пропоную переглянути:



Як же сонце, повітря і вода загрожують людині? Яким чином?

Вони перебувають у постійному русі. Іноді переміщення в шарах атмосфери, морях або надрах Землі посилюються до такої міри, що виникають стихійні лиха, які призводять до величезних руйнувань і людських жертв.



Діти, пригадайте українську народну казку «Котигорошко». Хто може назвати її персонажів?» Діти називають. На дошці з'являється фігурка Котигорошка, й учитель продовжує:

Вирушив Котигорошко в дорогу і на своєму шляху зустрів багато перешкод. Раптом земля затремтіла, на дорогах з'явилися тріщини, будинки почали руйнуватися, дерева — падати, відчув він, що земля під ногами захиталася. Що це було?».

Пішов Котигорошко далі. Надворі рання весна, сонце пригріло, почалося танення снігу, швидко прибувала у річці вода. Замочив хлопець ноги, озирнувся навколо і бачить, що вода все прибуває і прибуває. Що відбувається?».

Подолав Котигорошко водні перепони і рушив далі через ліси і степи. Вирішив зупинитися на нічліг у селі. Враз знявся страшний вітер, почав вивертати з корінням дерева, зривати дахи з будинків. Блискавки розривали небо, злива не вщухала. Що це було?».

Д.З.

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника, моєї підбірки для вас та спец. зошита.

2. Дайте відповіді на запитання , що розміщені в моїй підбірці.

3. Намалюйте малюнок на тему " Стихійні лиха".

Виконану роботу чекаю ДО наступного уроку.


ОЗ 6 клас

Тема:Безпека руху велосипедистів. Правила дорожнього руху велосипедистів.

Діти, а чи знаєте ви, що у Європі першим відомим винахідником велосипеда був німецький лісник Дрез. У 1813 році він приробив до самоката руль.
Наступним винахідником став робітник Дальзель. У результаті тривалих пошуків він винайшов педалі.
У 1865 році французи Мішо та Лальман сконструю вали перший металевий велосипед. Він важив у два ра зи більше, ніж сучасний, але найбільшим його недолі ком було те, що велосипед трусило на вибоїнах. Через те він отримав назву "кісткотряс". І коли ветеринар із Шотландії — Данлоп — здогадався прикріпити навколо колеса гумовий садовий шланг, їздити стало набагато легше.
Спочатку з велосипедистів сміялися. Був час, коли поліція намагалася взагалі заборонити велосипеди, вва жаючи, що вони заважають дорожньому руху. Але ни ні цей легкий, маневрений, дешевий і екологічно чис тий вид транспорту набуває все більшої популярності у всьому світі.
Слово велосипед походить від латинських слів "велокс" — швидкий та "педіс" — нога. Дослівно це слово перекладається "швидконіг".
Велосипед - прадідусь дуже відрізнявся від сучасних своїх родичів. Педалі в нього кріпилися до великого пе реднього колеса. Ні спиць, ні ланцюга, ні гумових шин не було. Швидкість велосипед розвивав зовсім малень ку. їздити на ньому було тряско, незручно, і правду сказати, не так уже й безпечно.
Поступово велосипед удосконалювали й поліпшува ли. Зараз у світі існує понад п’ятнадцять тисяч різних його моделей. Є велосипеди чоловічі, жіночі, дитячі, спортивні, циркові, вантажні. 
 Є велотрактор за допомогою якого можна виконувати деякі сільсько-господарські роботи на городі чи в саду.
Є веловсюдиходи, на яких їздять по землі і плавають по воді.
Існує навіть велобатискаф, яким водолаз подорожує по морському дну.
У країні Данії створено веломашину, на якій одно часно може їхати аж 35 чоловік! А в Чехії сконструйо вано велосипед, що їде догори по східцях.
Нині, коли на дорогах з’явилася сила-силенна авто мобілів, коли шкідливі гази, що виділяють їхні мотори, почали загрожувати нашому здоров’ю та й взагалі всьо му живому на землі, у велосипеда почалося нове жит тя. Тепер у багатьох містах з’являються спеціальні до ріжки чи навіть цілі вулиці, де дозволено пересуватись тільки на велосипеді.
Отже, велосипед - транспортний засіб, що приво диться в рух мускульною силою людини, яка знахо диться на ньому.

Види ДТП:

Виділяють такі дорожньо-транспортні пригоди:

- зіткнення - всі зустрічні, побіжні та бічні зіт кнення автомобілів;
- перекидання - ДТП з автомобілем, який під час руху втратив стійкість і перекинувся;
- на перешкоду - наїзд автомобіля на опору моста, стовп, дерево, огорожу тощо;
- наїзд на пішохода - наїзд автомобіля на людину. Так само називається і зіткнення пішохода з автомобі лем, тобто випадок, коли людина сама наштовхнулася на автомобіль, що рухається;
-  наїзд на велосипедиста - ДТІІ, в яких автомобіль наїхав на велосипедиста або він сам наштовхнувся на транспортний засіб, що рухається;
- наїзд на транспортний засіб, що стоїть, - ДТП за участю автомобіля, який до моменту ДТП не рухався;
-  наїзд на гужовий транспорт - наїзди та зіткнен ня автомобілів, мотоциклів, мопедів з гужовим тран спортом.

Рекомендую переглянути:




Д.З.

1.Опрацювати матеріал підручника, спец. зошита та мою підбірку для вас.

2. Підготувати малюнок «Безпека велосипедиста»

3. Дайте відповіді на наступні запитання:

1. Назвати способи перевезення вантажу на велоси педі:

а) на рамі велосипеду;

б) на багажнику, який кріпиться на рамі, або у велорюкзаках;

в) на кермі.

2. Вантаж можна перевозити масою не більше:

а) 20-30 кг.

б) 30-50 кг.

в) 15-25 кг.

3. Повороти ліворуч і розвороти на велосипеді:

а) дозволяються;

б) заборонені;

в) дозволяються тільки за гарних погодних умов.

4. Велосипедисти, які їдуть групою по шосе, можуть рухатися

а) тільки по одному, один за одним;

б) у два ряди;

в) у три ряди на відстані одного метра один від одного.

5.Під час руху по шосе велосипедист:

а) може їхати, не тримаючись за кермо, якщо поблизу немає жодного транспортного засобу;

б) у жодному  разі не має права їхати, не тримаючись за кермо;

в) може їхати не тримаючись за кермо, але обидві ноги повинні знаходитися весь час на педалях.

6. Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху ліворуч велосипедист подає:

а) спокійним підняттям руки;

б) помахом руки;

в) чітким викиданням руки вліво.


До зустрічі.










Немає коментарів:

Дописати коментар