пʼятниця, 8 квітня 2022 р.

 Доброго дня.

Сьогодні 8 квітня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6 класів та ОЗ учнів 5 та 6 класів.


Географія 6 клас


Тема:Самостійна по темі " Гідросфера".

1. Основна частина вод гідросфери зосереджена :


А в атмосфері у вигляді водяної пари;        
Б у Світовому океані;        
В у річках та озерах;       
Г у надрах материків.


2. Як називаються озера, в які впадають річки, але жодна не витікає:


А стічні    
Б прісні   
В проточні    
Г безстічні


3. Серед названих озер тектонічне походження мають:


А Сасик, Кундук       
Б Танганьїка, Байкал      
В Ладозьке, Онезьке    
Г Шацькі озера


4. Чому в горах України немає льодовиків?


А гори молоді за віком         
Б гори не досягають висоти снігової лінії

В гори недостатньо високі   

Г клімат в горах достатньо теплий


5. Назвіть складові частини річкової системи . У формі малюнку позначте їх.


6. Установіть відповідність між назвами географічних об’єктів та належністю їх до певних частин гідросфери:


1. Міссісіпі                             
2. Ейр                                      
3. Гудзонова                            
4. Анхель                                 
А водоспад 
Б протока
В затока 
Г озеро 
Д річка


7. Виберіть три чинники, які впливають на солоність вод Світового океану:


1) Стік річок  
2) Виверження вулканів  
3) Кількість опадів  
4) Температура повітря  
5) Внутрішнє тепло Землі  
6) Вивітрювання  
7) Постійні вітри 


8. Поясніть, чому гірські льодовики є не в усіх горах. Наведіть приклади.

9.  Найпотужнішою течією Світового океану є:


А Гольфстрім
Б течія Західних вітрів   
В Перуанська   
Г Південна Пасатна


10.  Як називаються підземні води, що залягають суцільним шаром між двома шарами водотривких порід:


А верховодка   
Б міжпластові   
В артезіанські   
Г ґрунтові


11.  Найбільше за площею водної поверхні озеро світу:


А Байкал        
Б Верхнє       
В Вікторія      
Г Каспійське


12.  До якої групи належать болота, які утворюються на берегах річок та озер та живляться підземними водами:


А верхові       
Б перехідні      
В низинні     
Г заболочена місцевість  



Відповіді чекаю ЛИШЕ СЬОГОДНІ до 21 години. 

Завтра не приймаю, бо оцінки виставляю вже сьогодні після 21:00.

До зустрічі.



ОЗ 5 клас

Тема: Сам надворі.

Пропоную переглянути:



Правило п’яти «НЕ» • Безпечна прогулянка • У небезпечній ситуації з незнайомцями • Як захиститися від шахрайства

Як і переважна більшість п’ятикласників, ти вже самі, без дорослих, гуляєш надворі, ходиш до школи і до магазину. Однак якщо батьки не дозволяють відходити далеко від дому, ти не повиненні ображатися. Вони краще знають ситуацію у вашому населеному пункті, мікрорайоні і дбають про твою безпеку.

На випадок, коли буваєш на вулиці сам(а), дотримуйся правила п’яти «НЕ», складеного для дітей.

НЕ розмовляй із незнайомцями.

НЕ сідай у машину до незнайомців.

НЕ бери нічого у незнайомців.

НЕ звертай з дороги від школи до дому.

НЕ гуляй надворі після того, як стемніло.


Екстремальні ситуації з незнайомцями

Тобі, напевно, доводилося бачити фільми про викрадення дітей. На жаль, це трапляється не лише в кіно і не тільки в інших країнах. Сподіваємося, що з тобою цього не станеться, та недарма кажуть, що озброєний той, хто попереджений. Якщо не розгубитися, то й у такій ситуації є шанс уникнути небезпеки.

Незнайома людина може підійти до тебе і сказати, що працює з твоєю мамою чи татом і вони попросили забрати тебе зі школи. Він чи вона може назвати їхнє ім’я, місце роботи, адресу. Але на всі пропозиції треба відповідати: «Я вас не знаю. Я нікуди з вами не піду». І негайно йти геть.

Якщо незнайомець іде слідом або намагається затримати тебе, здіймай галас: «Допоможіть, рятуйте, я його/її не знаю!»

Іноді зловмисники викрадають дітей, скориставшись їхньою довірливістю і вихованістю. Звісно, це чудові риси характеру, але в розмові зі сторонніми людьми треба бути завжди насторожі. Та запідозривши, що незнайомець має лихі наміри, забудь про гарні манери. Коли хтось намагається затримати тебе чи кудись завести (наприклад, затягнути в автомобіль), не лише можна, а й треба використовувати всі можливості для самозахисту: хитрувати, погрожувати, щосили кричати, кусатися, дряпатися, битися.

Якщо людині погрожують вогнепальною зброєю, не слід намагатися одразу тікати. Від кулі не можна втекти чи захиститися. Тому під дулом пістолета треба поводитися так, щоб не спровокувати використання зброї. Найкраще підкоритися вимогам бандитів і чекати слушного моменту, щоб утекти.

Вуличні шахраї

У випадку, коли грабіжники перестріли тебе в безлюдному місці й вимагають гроші або цінні речі, варто підкоритися. Адже здоров’я і життя — цінніші.Шахрайські методи виманювання грошей дуже різноманітні. Тому недаремно перше правило п’яти «НЕ» застерігає: «НЕ розмовляй із незнайомцями». Адже «наперстки» та інші вуличні «ігри», що обіцяють миттєвий виграш, — шахрайство. Тут доречно згадати приказку: «Безкоштовний сир буває тільки в мишоловці».

Остерігайся і так званих ворожок. Вони дуже настирливо перепиняють дорослих і дітей, передусім дівчаток, заводять з ними розмови. Деякі з них володіють гіпнозом. Згодом жертва приходить до тями, але ні її грошей, ні цінних речей уже нема, а ворожки й слід прохолов.

До кого звертатися по допомогу

Опинившись у скрутному становищі, неодмінно треба звертатися по допомогу. Але не до всіх. Трапляється, що у зловмисника неподалік є спільники. Тоді може статися так, що втік від одного й одразу потрапив до рук іншого. Тому звертатися слід передусім до поліцейських, чергових і охоронців у кінотеатрах і театрах, на вокзалах і в метро. Зазвичай вони носять спеціальну форму. Якщо таких поблизу немає, звернись до касира, продавця чи будь-якої людини на робочому місці. У крайньому разі проси допомоги в перехожих. У селі, містечку заверни на будь-чиє подвір’я. Пам’ятай: дорослі завжди захистять дитину!

Розташуй свої дії за рівнем безпеки, починаючи з найбезпечнішої.

Ти підеш зі школи:

а) з батьками; б) з тим, хто скаже, що прийшов за дорученням батьків; в) з другом; г) з тим, хто запропонує покатати тебе на мотоциклі?

Ти передусім звернешся по допомогу до:

а) випадкового перехожого; б) поліцейського; в) продавця чи іншої людини на робочому місці?


Перегляньте :



Поміркуйте.


Д.З.

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та моєї підбірки.

2. Дайте відповіді на запитання вище.

3. Намалюйте малюнок на тему сьогоднішнього уроку.

4. Заповніть зошит з друкованою основою.


З 1 до 8 квітня зі мною працювали : 

Велика Аня, Великий Саша та Петрова Віка - ВСЕ!

 Решта це 1 бал. 

Умовлявати вас вчитись я не збираюсь більше. Бачу, що 1 бал вас влаштовує.

До зустрічі.



ОЗ 6  клас

Тема: Як поводитися під час пожежі.

Перегляньте:



Усюди, де є умови виникнення горіння (в населеному пункті і в лісі, в цеху і на фермі, у поїзді і літаку, в школі і дитячому садку, в офісі і житловому будинку), може статися пожежа — неконтрольований процес горіння, який несе загрозу життю людей і тварин, знищує природні ресурси і матеріальні цінності.

Чи знаєш ти, що…

У розвитку пожежі виділяють три стадії.

1. Початкова. Триває переважно від 15 до 30 хвилин. Для неї характерна невисока температура полум’я і незначна швидкість поширення вогню. Якщо пожежу встигнуть загасити на цій стадії, вона заподіє найменші збитки.

2. Основна стадія. Триває переважно наступні 30 хвилин, температура полум’я може перевищувати 1000° С. Пожежа швидко поширюється, загасити її дуже важко.

3. Стадія закінчення. Вогонь згасає у міру догоряння матеріалів. Рятувати вже нічого.

Об'єднайтесь у пари і розкажіть одне одному про пожежі, свідками яких ви були, або ті, про які ви чули від інших людей чи дізнались із засобів масової інформації. На якій стадії вдалося їх загасити?

Як загасити пожежу на початковій стадії загоряння

Початкова стадія загоряння триває 15—30 хвилин. Це час, коли пожежу ще можна загасити власними силами. Треба лише знати, як це робити. Твої дії залежать від того, що загорілося: звичайна річ, електроприлад чи легкозаймиста рідина.

1.  Якщо загорілася звичайна річ, вогонь можна просто затоптати, залити водою, засипати піском чи накрити пожежним покривалом, замість якого можна використати килим, ковдру, пальто. Але в жодному разі не те, що виготовлено із синтетичних матеріалів.

Найчастіше пожежі гасять водою. Для цього найкраще підходить звичайне або пожежне відро.

Відро треба заповнити на дві третини. Відтак, узявшись однією рукою за дно, а другою за його верхню частину, вихлюпнути воду в напрямку вогню .

2.  Якщо ж загорівся електроприлад (наприклад, телевізор), його не можна одразу гасити водою. Це призведе до ураження електричним струмом. Треба спочатку від’єднати електроприлад від напруги, узявшись за вилку рукою, обмотаною сухою тканиною, або вимкнути електрику на щитку. Іноді це одразу допомагає, і пожежа припиняється, а якщо прилад продовжує горіти, накрий його пожежним покривалом. Воду треба лити, стоячи збоку, тому що нагрітий кінескоп може вибухнути.

3.  Легкозаймисті рідини (наприклад, бензин) також не можна заливати водою. Вони легші за воду, і якщо на рідину вилити воду, вона спливе на поверхню і продовжуватиме горіти, поширившись по всій поверхні. Вогонь можна загасити, засипавши землею, піском, у крайньому разі — навіть пральним порошком. Спочатку треба засипати краї, а потім — середину.


Ти пригадав найпростіші й тому найпоширеніші способи гасіння пожежі. А найефективнішим із первинних засобів пожежогасіння є вогнегасник. Звісно, якщо він справний і ти вмієш ним користуватися. Вогнегасники бувають трьох типів: пінні , порошкові  і вуглекислотні .

Пінному вогнегаснику вже близько 100 років. Його використовують для гасіння горючих матеріалів та легкозаймистих рідин. Але пінним вогнегасником не можна гасити електроприлади під напругою, та й речі, які загасили піною, доведеться викинути.

А от вуглекислотним чи порошковим вогнегасником можна загасити будь-яку пожежу.

Коли відкривається вентиль вуглекислотного вогнегасника, з нього подається заморожений вуглекислий газ (у вигляді снігових пластівців). Намагайся не торкатися розтруба, тому що він охолоджується до — 70°С.

Використовуючи порошковий вогнегасник, слід затримати дихання, тому що порошковим пилом можна отруїтися.

На кожному вогнегаснику є інструкція, як ним корнетуватися. Якщо вдома або в школі є вогнегасник, обов’язково прочитай інструкцію, адже під час пожежі не буде часу її вивчати.

Як правильно дихати в зоні пожежі:

Ти вже знаєш, що на пожежах люди гинуть не лише від вогню, а й від газів, які виділяються у процесі горіння. Особливо небезпечними є гази, що утворюються під час горіння пластиків та інших синтетичних матеріалів, а також чадний газ.

Іноді буває достатньо кілька разів вдихнути таке повітря, щоб втратити свідомість. Тому найперше, що треба зробити, відчувши запах диму, — захистити органи дихання .

Якщо це сталося, коли ти був у ліжку, не підводься, адже чадний газ піднімається вгору Закрий рот і ніс тканиною (рушником чи подолом нічної сорочки) і сповзи на підлогу, не піднімаючи голови. Якщо можливо, намочи тканину, якою ти захищаєш органи дихання.

«Зупинитися, впасти, котитися»

Це правило треба запам’ятати на випадок загоряння одягу на людині.

Зупинитися — означає, що передусім треба зусиллям волі побороти паніку й бажання бігти, оскільки в цьому випадку вогонь лише розгоряється. Тому слід зупинитися, а побачивши людину, на якій загорівся одяг, щосили намагатися її зупинити.

Впасти — означає, що треба впасти самому чи повалити людину, на якій загорівся одяг. Добре, якщо поблизу є ковдра чи одяг з цупкої тканини (краще мокрий), яким можна накрити людину і загасити на ній полум’я. Обличчя закривати не можна.

Котитися — означає, що треба котитися по землі чи підлозі, намагаючись у такий спосіб збити вогонь. Руками слід захищати очі й обличчя.

Пожежа — неконтрольований процес горіння, який несе загрозу життю людей, заподіює матеріальні збитки. Виділяють три стадії пожежі: початкова, основна і стадія закінчення.

На початковій стадії пожежу можна загасити, якщо діяти швидко і правильно. Вогнегасник — найефективніший засіб пожежогасіння.

Якщо ти опинився в зоні пожежі, треба захищати органи дихання і постаратися якнайшвидше вибратися з неї.

Д.З.

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та мою підбірку для вас.

2. Вивчіть терміни.

3. Заповніть зошит з друкованою основою.

4. Назви застереження щодо користування пінними, вуглекислотними та порошковими вогнегасниками.



Я дякую всім, хто добросовісно, творчо, активно приймає участь в дистанційному навчанні.


До зустрічі.



Немає коментарів:

Дописати коментар