четвер, 19 травня 2022 р.

 Добрий день.

Сьогодні 20 травня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6 класів та на урок ОЗ учнів 5 - 6 класів.


Географія 6 клас.

Тема: Забруднення довкілля та його охорона.

Упродовж тисячоліть людина постійно впливала на географічну оболонку, не беручи до уваги тендітності природної рівноваги. Наш співвітчизник, учений В. І. Вернадський порівняв діяльність людства з потужною геологічною силою. І дійсно, об’єм речовин, що людина переміщає під час видобування корисних копалин, переорювання земель, будівництва комунікацій перевищує дію всіх зовнішніх сил природи.

Людська діяльність призвела до скорочення на одну чверть маси живих організмів на планеті. Ядерної зброї, яка накопичена на Землі, цілком достатньо для багаторазового знищення життя на ній, а її продовжують виробляти. Не так давно людство вийшло в космос, але вже встигло засмітити навколоземний простір.

Майбутнє навколишнього середовища — це ваше майбутнє. Сьогодні в кожного з вас є можливість висловити свою думку щодо проблем, які назріли у природі через діяльність людини, та шляхів їх розв’язання.

Перші міста виникли там, де була можливість виробляти багато продуктів харчування. Майже всі такі міста розташовувалися поблизу річок — там ґрунт особливо родючий і вистачало води. Вони розросталися в усіх куточках світу: на Близькому Сході, у Східному Китаї, в долині Інду (у сучасному Пакистані та Індії), у Центральній Америці та Перу.

Великі міста ростуть тому, що туди мігрують (переселяються) жителі сіл та інших міст. Після винаходу машин і розробки більш ефективних методів ведення сільського господарства в селах зменшилась потреба в робочих руках. Водночас підприємствам у великих містах потрібні були працівники. Ці зміни відбувалися в Європі та Південній Америці в ХІХ ст. і донині продовжують відбуватися у країнах, що розвиваються.

Незважаючи на те, що навіть у великих містах роботи на всіх не вистачає, люди продовжують туди переселятися. В місті в них більше шансів знайти роботу, ніж у сільській місцевості. Крім того, у великих містах поліпшений сервіс, є водопровід і лікарні, розважальні комплекси, проводяться спортивні змагання.

Зі зростанням міст їх недоліки стають усе очевиднішими. Якщо міста ростуть занадто швидко, то в них відчувається нестача житла. У багатьох країнах, що розвиваються, біднякам доводиться самим будувати житло з якихось підручних матеріалів. Поселення з безліччю будинків, побудованих з фанери чи листів іржавого заліза, називають нетряними містами, чи бідонвілями, а бідняків, що оселилися на землі, яка їм не належить,— скватерами. Заробивши якісь гроші, вони починають перебудовувати та поліпшувати свої житла. Іноді уряд допомагає їм, надаючи будівельні матеріали, підводячи воду й електрику.

Поступово великі міста розвиваються і ростуть, у них з’являється все більше підприємств і автомобілів, а забруднення і загазованість набувають загрозливого характеру. Якість повітря та води найчастіше погіршується, як і здоров’я мешканців міст. У забрудненому повітрі міститься сірчана кислота, яка має здатність роз’їдати камінь, унаслідок чого псуються і будинки.

Забруднення повітря — серйозна проблема в Афінах і Римі, де давні будівлі розташовуються майже в центрі міста. Щоб захистити пам’ятники старовини, в італійському місті Флоренції заборонено рух автомобілів у центрі.

 Головними методами боротьби із забрудненням води, ґрунтів, повітря є нові виробничі технології, що передбачають безвідходність виробництва, надійні очисні споруди, заміну хімічних препаратів очищення на біологічні.

• Нові технології передбачають також створення підприємств із замкненим виробничим циклом, в якому відходи одного підприємства є сировиною для іншого.

• Необхідна поступова заміна екологічно небезпечних видів палива на більш чисті. Найбільш перспективним джерелом енергії є вітрова, сонячна, геотермальна, енергія припливів.

• У всіх країнах світу необхідно ввести закони, що передбачають суворі покарання та штрафи за завдання шкоди навколишньому середо-вищу.

• Виховання молодого покоління з новим екологічним світоглядом. Для цього необхідно вивчати проблеми охорони навколишнього середовища у школах, використовувати засоби масової інформації.

Охорона навколишнього середовища — це, безумовно, проблема глобального характеру. Розв’язати її можна, лише об’єднавши зусилля всіх країн, усіх народів на Землі. Однак ця проблема стосується й кожного з нас безпосередньо. Ніколи не забувайте: навіть найменше втручання в неповторну природу Землі призводить до порушення її рівноваги.

 Домашнє завдання:

1.Повторити теми «Біосфера та ґрунти», « Природні комплекси», « Кількість і розміщення населення на Землі», «Держави світу»,« Вплив людини на природу».

2. Виберіть одну з географічних оболонок та складіть план спрямований на  його охорону .

Чекаю.


ОЗ 5 клас.

Тема:Узагальнення з теми «Соціальна складова здоров’я».

1. Які служби можна викликати за телефонами:

а) 101; б) 102; в) 103; г) 104?

2. Якщо виникла пожежа, телефонуй за номером _________ .

3.Відчувши запах газу, телефонуй ________ .

4.  Якщо на тебе напали або ти став свідком злочину,телефонуй __________ .

5.  Швидку медичну допомогу викликай за телефоном ________ .

6.  наведених літер скласти слова, які є основними фізичними якостями людини:

ласи - (сила)

идкшвість - (швидкість)

валтривиість - (витривалість)

кучгність - (гнучкість)

нритспість -(спритність)

 Як називаються ділянки дороги або спеціальні споруди, призначені для переходу на інший бік вулиці ?

7.  Які бувають пішохідні переходи ?

8.   Якими знаками їх позначають ?

9. Доповніть речення:

а) Дороги, ...

б) ... дві смуги, ...

в) ... називають багатосмуговими.

г) ... які мають більш як ...

10.  Поясніть, чому можуть бути небезпечними в переповненому транспорті:

а) черевики на високих підборах;

б) довгий шарф;

в) крислатий капелюх;

г) рюкзак, санчата, лижі.

11.  Назвіть , яке взуття, одяг і речі треба одягати чи брати з собою, якщо передбачається поїздка в переповненому транспорті.

12. Напишіть поради тим, хто наважиться їхати у переповненому автобусі. Оформіть ці поради у вигляді пам’ятки.

Відповіді чекаю . Останній строк здачі робіт  ЗАВТРА.

ОЗ 6 клас.

Тема:Узагальнення вивченого матеріалу.


1. Для вимірювання температури використовують:

а) термостат б) терморучку

в) термометр г) косинець


2. 
Якщо виникла пожежа, телефонуй за номером :

а) 101 б) 102

в) 103 г) 104


3. Дороги, які мають більш як дві смуги, називають:

а) тривимірні б) небезпечні

в) широкі г) багатосмуговими


4.Електротранспорт — це:

а) трамвай, тролейбус б) таксі, велосипед

в) автобус, літак г) поїзд, автомобіль


5.
Якщо ти став свідком злочину, телефонуй за номером

а) 101 б) 102 в) 103 г) 104


6.
 Це ситуація, коли ніщо не загрожує твоєму життю,

здоров’ю чи добробуту:

а) Безпека б) Небезпека

в) Почуття г) Толерантність

7. Дай визначення поняття

Здоровий спосіб життя – це _

8. Які з цих занять можна назвати безпечними для життя та здоров’я:

1) допомога батькам; 

2) рухливі ігри; 

3) прибирання;

 4) тривалі розмови по телефону;

 5) комп’ютерні ігри або телевізор більш як дві години;

 6) виконання домашніх завдань;

7) виникненню паніки внаслідок якоїсь ситуації;

 8) гортання журналів мод?

9.  Складіть пам’ятку про правила поведінки у транспорті.

10. Доба має тільки 24 години. Поясніть, чому від уміння раціонально розподіляти час залежать ваші:

 а) успіхи у навчанні;

 б) стосунки з рідними і друзями;

 в) самопочуття і здоров’я?

10. Як ви думаєте, яким повинно бути робоче місце вдома і в школі?

11.  Як правильно сидіти за столом чи партою?

12.  Чи можна назвати командою родину, де мати виконує всю хатню роботу, їй ніхто не допомагає?


Відповіді чекаю . Останній строк здачі робіт  ЗАВТРА.











Немає коментарів:

Дописати коментар