вівторок, 3 травня 2022 р.

Добрий день.

Сьогодні 4 травня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 8 - 9 класів та на урок ОЗ 7 класи.


Географія 8 клас

Тема:  Контрольна робота по темі : " Демографічні процеси  та статево - віковий склад населення світу та України".

1. Виберіть людину, яка належить до трудових ресурсів:

А жінка 40 років, інвалід І групи Б школяр 15-ти років

В пенсіонер Г чоловік 25-ти років, тимчасово не працює

2. До якого типу агломерацій відносять Харківську?

А моноцентрична Б поліцентрична

В біцентрична Г конурбатична

3. Виберіть із переліку місто – транспортний центр.

А Миколаїв Б Козятин

В Євпаторія Г Київ

4. Який мегалополіс знаходиться у Європі?

А Сан-Сан Б Токайдо

В Приозерний Г Рейнський

5. Яка із історико-географічних земель перебуває у складі Румунії?

А Кубань Б Пряшівщина

В Мармарощина Г Холмщина

6. Вкажіть області України – райони компактного проживання поляків.

А Хмельницька, Житомирська Б Львівська, Волинська

В Тернопільська, Рівненська Г Закарпатська, Івано-Франківська

7. Дайте визначення поняття міграція.

8.  Охарактеризуйте урбанізаційні процеси на території України. Які чинники зумовили цей процес? Вкажіть області України із максимальним та мінімальним рівнем урбанізації.

9. Розв’яжіть задачу. На початку року у місті проживало 250 тис. осіб. Протягом року рівень народжуваності становив 18 ‰, а рівень смертності – 11 ‰. За рік із міста виїхало 4 тис. осіб, а прибуло – 8 тис. осіб. Скільки населення проживає у місті на кінець року? 

10. Складіть характеристику демографічної ситуації. Наведіть приклади .


Відповіді СЬОГОДНІ до 21.00

Чекаю.

Географія 9 клас

Тема:Туризм як складова національної економіки, його види. Чинники розвитку туризму в регіоні, країні. Туристична інфраструктура. Туризм в Україні. Особливості природних рекреаційних ресурсів. Об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні. Туристичні райони в Україні.


Ми часто використовуємо поняття «туризм», «турист». А чи знаєте ви що вони означають? Всі ви хоча б  один раз в своєму житті подорожували, були в ролі туриста. Сьогодні на уроці ми дізнаємось про туризм в Україні, туристичні ройони в Україні та цікаві об’єкти спадщини ЮНЕСКО.

Точне визначення туризму повинне базуватися на наступних економічних характеристиках:

· туризм -це пересування людей по різних туристичних маршрутах;

· туризм завжди містить у собі два елементи: подорож у пункт призначення і зупинка там;

· подорож означає виїзд із країни (чи регіону), де турист постійно проживає;

· туризм – це тимчасове пересування туриста по туристичному маршруті, тобто турист повертається через якийсь час до місця свого постійного проживання;

· туризм – це, як правило, подорож, що не включає в себе діяльність по здобуванню прибутку.

Сучасне визначення туризму, прийняте ООН, полягає в тому, що туризм – це активний відпочинок, що впливає на зміцнення здоров'я, фізичний розвиток людини, пов’язаний з пересуванням за межі постійного місця проживання.

Туризм - різновид рекреації, один із видів активного відпочинку. Він відображає характерну тенденцію сучасності, коли перевага віддається розвиткові динамічного відпочинку, у процесі якого відновлення працездатності поєднується з пізнавальною діяльністю.

З економічного погляду туризм - це особливий вид споживання матеріальних та духовних благ, послуг і товарів, що виокремлюється в самостійну галузь народного господарства.

У деяких країнах туризм став вагомою статтею доходів держави і належить до найперспективніших галузей національної економіки. В Україні туризм визнано однією з галузей пріоритетного розвитку.

У статті 1 Закону України „Про туризм” № 324/95-ВР від 15.05.1995 зазначено, що туризм - тимчасовий виїзд особи з місця постійного проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях без здійснення оплачуваної діяльності в місці перебування.

В Україні є великі рекреаційні ресурси, які мають міжнародне значення. Природний потенціал України складають узбережжя Чорного та Азовського морів, рельєф, водні (понад 70 тис. річок, більш як 3 тис. природних озер і 22 тис. Штучних водоймищ), лісові, рослинні та тваринні ресурси.  Родовища лікувальних грязей, а також мінеральних і радонових вод входять до рекреаційного потенціалу нашої країни, якиймає не тільки внутрішнє, але й міжнародне значення. В Україні створено 11 національних природних парків, 15 державних заповідників, заказники, дендропарки, пам'ятники садово-паркового мистецтва, які належать до природоохоронних територій.

Пропоную переглянути:




 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 1. Опрацювати параграф  вашого підручника та мою підбірку для вас 

 2. Підготувати міні- проект на тему: «Я вирушаю до…. » .

3. На вашу думку, яку роль займає туризм в нашій країні? Його види та чинники. Куди б ви помандрували в ролі туриста, і чому ?

До зустрічі.


ОЗ 7 клас

Тема: Наркотична залежність.


В один оазис прийшов молодий чоловік, попив води і запитав у старого, який відпочивав біля джерела: - Які люди тут живуть? Старий, у свою чергу, запитав у юнака: - А які люди живуть там, звідки ти прийшов? - Купа егоїстів з поганими помислами, - відповів молодий чоловік. - Таких же знайдеш тут, - сказав старий. В той же день інший юнак підійшов до джерела втамувати спрагу з дороги. Побачивши старого, він привітався і запитав: - Які люди живуть у цьому місті? Старий у відповідь поставив те ж питання: - А які люди живуть там, звідки ти прийшов? - Прекрасні! Чесні, гостинні, доброзичливі. Мені боляче було розлучатися з ними. - Таких же знайдеш тут, - сказав старий.          Один чоловік, який чув обидва розмови, спитав: - Як ти міг дати дві таких однакових відповіді на одне і те ж питання? На що старий відповів:

- Кожен з нас може бачити тільки те, що несе у своєму серці. Той, хто не знайшов нічого хорошого скрізь, де побував, не зможе відшукати нічого іншого ні тут, ні в будь-якому іншому місці. Якщо вам щось не подобається в навколишньому світі, то найбільше нас турбує не саме явище, а наша думка про нього.
У разі фізичної залежності, коли приймання наркотику або алкого лю припиняється, людина почуває себе хворою. У неї з'являється біль у м'язах, спазми в животі, блювота, пронос, вона сильно пітніє. Мо жуть з'явитися нежить, сльозоточивість, безсоння, лихоманка, безпри чинний страх, дратів -ливість, агресивна поведінка. Чим більшою була доза наркотику, який приймали, тим більш важкими будуть наслідки.      Ознаки, які виникають після припинення приймання наркоти ку, лікарі називають «хворобою відміни». Такі ознаки можуть три вати кілька тижнів або навіть місяців. Якщо людина не прийматиме наркотик, то ці ознаки, можливо, зникнуть упродовж року.      У разі психологічної залежності людина, котра регулярно прий мала наркотики, відчуває нестримне бажання продовжувати їх прий мати. Якщо наркотику немає, людина стає збудженою, дратівливою, неспокійною. У неї може бути депресія або безсоння. Іноді бажан ня вжити наркотик може повертатися навіть через кілька років.      Утім, здебільшого фізична й психічна залежність проявляються одночасно, і їх важко розмежувати.  - Чому ж виникає наркотична залежність?      Учені провели дуже цікавий дослід. Вони вживили електрод у ту частину мозку пацюка, що відповідала в нього за почуття задо волення. Тварина могла натискати на спеціальну педаль, унаслідок чого цю ділянку мозку починав подразнювати струм. При цьому пацюк отримував насолоду. Під час експерименту пацюк поводив ся не так, як зазвичай: він не їв, не пив, а повсякчас натискав на важіль і невдовзі помирав із голоду.
Поведінка наркомана дуже схожа на поведінку такого пацюка, тільки роль електрода й педалі при цьому виконує наркотик. Ужи вання наркотику призводить до того, що організм починає шкодити сам собі й швидко гине, не розуміючи, що з ним відбувається. Якщо людина знає про шкідливу дію наркотиків, має волю й бажання бути, здоровою, то ніколи не стане вживати наркотичні речовини. Негативний вплив уживання наркотиків на здоров'я.       По-перше, наркотики негативно впливають на головний мозок — вони руйнують нормальні зв'язки між його клітинами. Мозок почи нає працювати «зі збоями», погіршується пам'ять, знижуються інте лектуальні здібності. Підлітки-наркомани стають менш кмітливими, вони не можуть зосередитися, погано засвоюють новий навчальний матеріал і, як правило, саме через це часто кидають школу.      По-друге, наркотики діють на ендокринну систему, порушують нормальний синтез гормонів і гальмують процеси розвитку в під літковому віці.     По-третє, вдихання наркотичного диму-призводить до порушен ня роботи легенів та травлення, будь-які наркотики руйнують сер цево-судинну систему.     Печінка, яка в організмі знешкоджує отруту, борючись із нар котиком, перевантажується й починає руйнуватись.
Найстрашнішим наслідком наркоманії є зараження СНІДом.     Окрім того, підліток-наркоман стає пасивним, млявим, повіль ним або, навпаки, агресивним, злим і задерикуватим. Такі підліт ки стають хворими фізично, соціально, психічно й інтелектуально. Вони починають скаржитися на головний біль, поганий сон, запамо рочення, підвищену пітливість.       Наркоманія призводить до повного виснаження організму, сильного схуднення та знесилля. Наркомани часто помирають від передозування наркотику.
      Існує три етапи наркозалежності.
      Після першої спроби наркотику починається етап епізодичного вживання. Цей етап дуже короткий — від кількох тижнів до кількох місяців. 
      Наступний етап — психологічна залежність. Людина думає про приємні відчуття від наркотиків. їхнього уживання стає частішим, систематичним.
      Нарешті, третій етап — фізична залежність. При спробах обійтися без наркотичної речовини погіршується фізичний стан людини. Це змушує її шукати наркотик, збільшувати його кількість. Людина втрачає цікавість до всього, що не пов'язане із наркотиком: робота, сім'я, захоплення, спорт стають нецікавими, непотрібними.

Пропоную переглянути:




«Чим не володіла б людина на землі – прекрасним здоров’ям, будь-якими благами життя, вона буде незадоволеною, якщо не матиме поваги серед людей». Ці слова належать Б.Паскалю, французькому математику, літератору, філософу. Давайте будемо поважати та цінувати один одного.

 Домашнє завдання: 

1.Опрацювати  матеріал вашого  підручника та мою підбірку для вас.
2.Напишіть ваші роздуми, висновки, пропозиції з даного питання.

До зустрічі.









Немає коментарів:

Дописати коментар