середа, 4 травня 2022 р.

 Добрий день.

Сьогодні 5 травня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6, 7 та 11 класів.


Географія 6 клас.

Тема: Кількість і розміщення населення Землі .

Наша планета дивовижно різноманітна не лише за природними умовами та ресурсами, а й за складом населення. Адже люди - мешканці земної кулі - належать до різних рас і народів, розмовляють різними мовами, сповідують різні релігії, пишаються своєю культурою, шанують власні традиції, дотриму ються переданих їм у спадок звичаїв, обрядів.

Чи сельність населення - сукупність усіх людей на Землі. 

Вона зміню валась у різні часи і нині не залишається сталою. 

Впродовж більшої частини історії людства приріст населення планети був невисоким. 

Так, на початку першого тисячоліття чисельність населення стано вила 230 млн. осіб, а в кінці - 305 млн. осіб.

 На рубежі ХУІІІ-ХІХ століть чисельність населення світу почала наближатись до першого мільярда. До цієї цифри людство ішло багато тисячоліть.

У XX столітті кількість людей на Землі збільшувалась небаче ними до того темпами.

У 1927 році землян стало 2 млрд., а в 1960 році - 3 млрд. 

Лише через 14 років (у 1974 р.) на планеті мешкало уже 4 млрд. осіб, а в 1987 році - 5 млрд. На кінець XX сто ліття чисельність населення Землі перевищила 6 млрд. осіб. 

Отже, менше ніж за 40 років населення земної кулі подвоїлось.

Нині чисельність населення планети перевищує 7 млрд. осіб і продовжує зростати швидше, Розповідь учителя.

Чисельність населення - сукупність усіх людей на Землі. 

Вона зміню валась у різні часи і нині не залишається сталою. 

Впродовж більшої частини історії людства приріст населення планети був невисоким. 

Так, на початку першого тисячоліття чисельність населення стано вила 230 млн. осіб, а в кінці - 305 млн. осіб.

 На рубежі ХУІІІ-ХІХ століть чисельність населення світу почала наближатись до першого мільярда. До цієї цифри людство ішло багато тисячоліть.

У XX столітті кількість людей на Землі збільшувалась небаче ними до того темпами.

У 1927 році землян стало 2 млрд., а в 1960 році - 3 млрд. 

Лише через 14 років (у 1974 р.) на планеті мешкало уже 4 млрд. осіб, а в 1987 році - 5 млрд. На кінець XX сто ліття чисельність населення Землі перевищила 6 млрд. осіб. 

Отже, менше ніж за 40 років населення земної кулі подвоїлось.

Нині чисельність населення планети перевищує 7 млрд. осіб і продовжує зростати швидше, ніж б’ється серце людини, яке робить приблизно 38 млн. ударів за рік. 

Наприклад, за 1995 рік на Землі з’явилося 100 млн. осіб. Це найбільший приріст за всю історію люд ства. 

За прогнозами ООН, до 2050 року населення планети збіль шиться як мінімум до 7,5 млрд., а максимум - до 11 млрд. мешканців. 

До речі, приріст чисельності населення у різних місцях неоднаковий. 

Його левова частка припадає на країни Азії, Африки і Південної Америки, де за традицією сім’ї мають велику кількість дітей. 

А в країнах Північної Америки та Європи сім’ї зазвичай мало дітні, тому тут і кількість населення збільшується повільно.

Чисельність населення завжди можна назвати лише приблизно. 

Адже люди постійно народжуються і вмирають. 

Підрахунки ж щодо цього здійснюються тільки під час перепису населення. 

А такі переписи у більшості країн (як і в Україні) проводять лише через кожні 10 років.

Розміщення населення - розподілення населення по території Зем лі, що значною мірою залежить від природних умов. А оскільки такі умови неоднакові на планеті, то й населення розміщене вкрай нерів номірно. 

До того ж велике значення мають історія заселення тери торії і рівень розвитку господарства та ін. 

Зважаючи на це, не всі області земної кулі сприятливі для життя людини. 

Так, лише на 7 % площі суходолу проживає 70 % населення світу, а 37 % терито рії взагалі не заселені.

Головний показник розміщення людей на планеті - це густота населення, він вказує на кількість людей, що проживає на 1 км2. 

Найгустіше заселені території давнього землеробства - долина Нілу, Велика Китайська рівнина, Індо-Гангська низовина та ін. 

Тут спри ятливі природні умови, тому густота населення перевищує 300 осіб на 1 км2. Водночас у полярних і тропічних пустелях, де вкрай суво рий клімат і обмежені умови для ведення господарства, густота на селення менше як 1 людина на 1 км2.

Люди різних материків і країн відрізняються зовнішністю: кольором шкіри, волосся, очей; формою носа, губ. 

Учені вважають, що все людство можна поділити на три великі раси: європеоїдну, монголоїдну, екваторіальну. 

Північноамериканські індіанці, побачивши світлих людей і темношкірих африканців, пояснювали це так: одного разу боги виліпили фігурки людей з глини і поклали ті фігурки в піч обпалюватися. 

Фігурки стали цегляно-червоними (індіанці). 

Наступного разу боги забули вчасно вийняти фігурки — і ті обвуглилися і стали чорними (негри). 

А потім боги боялися перепалити фігурки і вийняли їх раніше: фігурки були світло-рожевого кольору (європеоїди). 

Першу класифікацію людських рас розробив у 1684 р. французький учений Франсуа Берн’є. 


Негроїдна раса (лат. niger — чорний). 

Темношкірі, темне курчаве волосся, ніс широкий, але слабовиступаючий, товсті губи, великі зуби, помірно виступаючі скули, нижня і верхя скули видвинуті вперед. 

Негроїдні расові особливості найбільш виражені в африканського населення, що живе на південь від Сахари. 

Європеоїдна раса — найчастіше світлошкірі, у них пряме, інколи хвилясте волосся різних відтінків, світлі очі.

 Для цієї раси характерні широко відкриті, широко поставлені очі, тонкий, прямий, сильно виступаючий ніс, іноді з горбинонкою. 

Губи тонкі або середньої товщини, у чоловіків можуть рости густі вуса і борода. 

Монголоїдна раса — волосся пряме, чорне, товсте і жорстке, широкі обличчя із сильно виступаючими скулами, плоскими носами, чорні і темно-карі очі, смаглява шкіра.

У чоловіків можуть рости рідкі вуса і борода. Очі розкосі, передні різці зубів пласкі. 

Найчисленніші народи - наро ди, що переважають на Землі за чисельністю населення. Загалом на Землі налічують понад дві тисячі народів, які різняться за мовою і чисельністю. Найчисленнішим народом світу є китайці - близько 1,3 млрд. осіб. 

Серед найчисленніших народів також хіндустанці, американці, росіяни. 

Кожний з них налічує понад 50 млн. осіб.

Пропоную переглянути:


Д.З.

1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та мою підбірку для вас.

2.Дайте відповіді на  запитання:

Яка є чисельність населення Землі?

Які народи найчисленніші?

Які причини формування різних рас?

Які причини нерівномірного розселення людей по Землі

Які зовнішні ознаки рас?

Як змінювалася чисельність населення Землі упродовж історії люд ства?

3. Випишіть та вивчіть терміни.


До зустрічі завтра.


Географія 7 клас.

Тема: Узагальнення по темі " Євразія".

1. Місце, де знаходиться «полюс холоду» Північної півкулі:

а) Тібет;       б) Оймякон;      в) Верхоянськ;        г) Черрапунджі

2. Найвища точка Європи:

а) Везувій;   б) Арарат;    в) Джомолунґма;     г) Монблан

3. Крайня північна точка материка — мис:

а) Рока;    б) Піай;    в) Дежньова;   г) Челюскін

4. Найбільший півострів Євразії:

а) Індостан;   б) Аравійський;    в) Піринейський;    г) Скандинавський

5. До гір Альпійського горотворення належать:

а) Уральські;   б) Скандинавські;   в) Саяни;   г) Кавказькі

6. Визначте пару держав, які мають спільний сухопутний кордон.

а) Китай і Японія   б) Росія і Німеччина

в) Індія і Японія     г) Італія і Франція

Середній рівень (за правильно виконане завдання по 1 балу)

7. Сполучіть географічний об’єкт з його назвою:

а) Каспійське      1) море

б) Берингова       2) затока 

в) Бенгальська    3) озеро

                             4) протока

8. Виберіть три річки, які належать до басейну Північного льодовитого океану:

а) Об     б) Волга   в) Дніпро   г) Єнісей   д) Лена

9. Сполучіть країну та її столицю

а) Китай                1) Париж

б) Франція            2) Пекін

в) Італія                 3) Токіо

                               4) Рим 

10. За наведеними назви географічних об’єктів Євразії позначте їх на картосхемі відповідними цифрами.

Альпи-1;

 Мис Піай -2;

 Аравійський півострів – 3;

 Озеро Байкал – 4; 

Чорне море - 5

11. Дайте розгорнуту відповідь:

- Опишіть одну з екологічних проблем Євразії.

12. Ви вирішили піднятися на оглядовий майданчик гори Монблан на висоті 200 метрів. Атмосферний тиск біля підніжжя гори становить 720 мм рт.ст.. Визначте атмосферний тиск на оглядовому майданчику.


Ваші відповіді чекаю ЛИШЕ СЬОГОДНІ.


Географія 11 клас.

Тема:Міжнародні транспортні коридори на території України. Офшорна розробка программного забезпечення в Україні. 

Пропоную переглянути:



Географічне положенняУкраїни дуже сприятливе з точки зору розвитку транспортних  комунікацій в Євразії, але потужних транспортних потоківнемає. Як ми зазначали, інтелектуальна діяльність людини є найбільш складною, фінансовозатратною і в той же час найбільшприбутковою ланкою у ланцюгах доданої вартості будь-якого виробництва. Ми маємо населення з великим потенціаломінтелектуального розвитку, але похвалитися продукцією, головною складовою якої є інноваційні технології, майже не можемо.

1. МІЖНАРОДНІ ТРАНСПОРТНІ КОРИДОРИ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ МЕРЕЖІ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ВУЗЛІВ. Основним завданням міжнародних транспортних коридорів (МТК) є доставка вантажів від виробника до споживача найкоротшим шляхом у стислий термін, узгодження роботи всіх видів транспорту.

У 1994 р. Загальноєвропейська конференція (Крит, Греція) прийняла концепцію, що мала на меті створення десяти МТК, чотирьох із них — територією та акваторією України. Це коридор Брюссель—Ахен—Кельн—Дрезден—Вроцлав—Катовіце—Львів—Київ, коридор Венеція—Трієст/Копер—Любляна—Марибор—Будапешт—Ужгород—Львів—Київ, Дунайський водний коридор — Австрія, Угорщина, Югославія, Болгарія, Румунія, Молдова, Україна та коридор Гельсінкі—Виборг—Санкт- Петербург—Псков—Москва—Калінінград—Київ—Любашівка/Роздільна—Кишинів—Бухарест—Димитровград—Александруполіс.

Із того часу у світі та Європі відбулися значні зміни, зникли одні й виникли нові країни, що вимагало постійної корекції сформованих тоді МТК.

Назвіть країни, які зникли з карти світу й виникли в межах Європи в період із 1994 р.

Виходячи з основних проблем формування транспортної мережі та функціонування транспортних вузлів України, для створення інтегрованого до світової транспортної мережі ефективного транспортного комплексу уряд країни розробив такі пріоритетні напрямки: упровадження ефективного державного управління в транспортній галузі; забезпечення якісних транспортних послуг та інтеграція транспортного комплексу України до міжнародної транспортної мережі; стале фінансування транспортного комплексу; підвищення рівня безпеки на транспорті; досягнення міської мобільності та регіональної інтеграції в Україні.

2. ОФШОРНЕ ПРОГРАМУВАННЯ. Офшорна розробка програмного забезпечення та офшорне програмування в Україні розвивається з 2000 р. й стало однією з пріоритетних сфер діяльності. Станом на лютий 2017 р. в ТОП-100 світових компаній з офшорного програмування увійшли 13 українських. Країна має висококласних спеціалістів у галузі IT-технологій. їх кількість становить приблизно 100—200 тис. осіб (один із найвищих показників у Європі). Насправді їх набагато більше, адже значна кількість самостійно виконує замовлення національних та іноземних компаній у різний доступний спосіб.

Головними центрами, де зараз працює найбільше філій іноземних та вітчизняних ІТ-компаній, є Львів і Київ. Головні офіси компаній здебільшого розташовані на заході країни.

Офшорне програмування (одна із форм офшорного аутсорсингу) — розробка програмного забезпечення для іноземних замовників.

Економічно високорозвинені країни й надалі експлуатуватимуть високий інтелектуальний потенціал українців із метою скорочення власних витрат, адже оплата праці кваліфікованого інженера-програміста дуже висока. Наприклад, у США він за свою працю в середньому отримує 80—110 тис. дол. на рік, англомовний фахівець з Індії — 5—25 тис.

3. РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ І ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ РЕКРЕАЦІЙНО-ТУРИСТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ В УКРАЇНІ. Рекреаційні потреби, особливо жителів великих міст, визначаються як потреба перебування на природі. Сюди також належать туризм та оздоровлення.

У світі відбувається зростання кількості рекреантів і, як наслідок, збільшуються кількість зайнятих у сфері міжнародного туризму й доходи від нього. Прибутки від міжнародного туризму становлять понад 7 % від обсягу всього світового експорту й понад 30 % від світового експорту послуг.

Україна має значний рекреаційно-туристичний потенціал та величезні перспективи для його розвитку: значні запаси мінеральних вод і лікувальних грязей, природні, історичні й культурні пам’ятки.

Назвіть мінеральні води, природні, історичні та культурні пам'ятки вашої області. Доберіть інформацію про ступінь їх використання як складових рекреаційного комплексу.

Для реалізації потенціалу рекреаційно- туристичного комплексу в Україні потрібно: забезпечити системну та якісну державну підтримку галузі; створити розвинену інфраструктуру; забезпечити комфортні та безпечні умови для приїзду туристів в Україну; розвивати інформаційну, рекламну й маркетингову діяльність у туристичній сфері; забезпечити відновлення та поліпшення стану визначних пам’яток культури; створити нові об’єкти масового туризму. Внесення змін до законів про землекористування, правил видачі дозволів для організацій суміжних галузей допоможе залучити інвестиції у створення нових місць для відпочинку.

  • Завданням міжнародних транспортних коридорів (МТК) є доставка вантажів від виробника до споживача найкоротшим шляхом та в стислий термін. Із десяти європейських МТК чотири проходять територією України.
  • Україна належить до країн — світових лідерів за офшорним програмуванням.
  • Україна має значний рекреаційно-туристичний потенціал, але його використання не є задовільним і потребує значних інвестицій.
Д.З.
1. Опрацюйте матеріал вашого підручника та мою підбірку для вас.
2. Опрацюйте наступні запитання та завдання:

  • 1. Поясніть, чому іноземні спеціалісти визначили транспортний рейтинг України як найвищий у Європі.
  • 2. Обґрунтуйте значення європейських МТК у соціально-економічному розвитку України.
  • 3. Складіть рекламну програму відвідування вашого регіону іноземними туристами.
  • 4. Проаналізуйте проблеми розвитку українського рекреаційно-туристичного комплексу.
Відповіді чекаю до наступного уроку.

Шановний 11 клас. завтра я буду виставляти оцінки. 
21 квітня на зв'язок вийшли : Адам, Гончарук.
28 квітня - Адам, Гончарук, Міщук.
ВСЕ

Думайте. У решти є часу 24 години. Далі виставляю те, що є.











Немає коментарів:

Дописати коментар