середа, 28 вересня 2022 р.

 Добрий день

Сьогодні 29 вересня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6, 8 та 9 класів.

Географія 6 клас

Тема:Компас. Поняття  про азимут.

Перегляньте:



Усім відомо, що за допомогою компасу можна точно зорієнтуватися на місцевості та рухатися у потрібному напрямку за основними та проміжними сторонами горизонту.

А що роботи, якщо напрямок вашого руху не збігається із жодним з відомих вам напрямків? У такому випадку вам стануть у пригоді знання про азимут та вміння ним користуватися.

 

 Що таке азимут :

Азимут (з арабської — шлях, напрямок) — кут між напрямком на північ та напрямком на певний предмет. Він визначається в градусах.

Компас має кругову шкалу, розбиту на 360°. Напрямок на північ відповідає 0° або 360°. Відлік азимуту за компасом ведуть від напрямку на північ за рухом стрілки годинника. Наприклад, напрямок на схід відповідає азимуту 90°, на південь — 180°, на захід — 270°. Щоб визначити азимут, компас повертають так, щоб поділка 0 збіглась з темним кінцем стрілки. Потім слід повертати кільце компаса, доки лінія від прорізу до мушки не встановиться у напрямку на предмет. Мушка покаже на шкалі величину азимута в градусах.

 Як рухатися за азимутом :

 Зорієнтуйте компас за сторонами горизонту. Знайдіть на циферблаті компаса число, що показує величину азимута, за яким вам потрібно пройти першу відстань. Покладіть на скло компаса тоненьку паличку так, щоб вона з’єднала центр стрілки з цим числом. Паличка вкаже напрямок руху. Якщо напрямок палички збігається з яким-небудь видимим предметом на місцевості, наприклад високим деревом, то компас можна сховати і рухатися в напрямку цього дерева, відраховуючи дорогою потрібну кількість кроків. Якщо ж такого предмета немає або ви йдете лісом, то потрібно тримати компас перед собою так, щоб його нульова поділка збігалася з темним кінцем стрілки, і йти у заданому напрямку. Знаючи азимут свого шляху, можна рухатися вночі, в туман, метелицю або в густому лісі і вийти до наміченої мети.

Висновок :Рухаючись за азимутом, слід ретельно дотримуватися обраного напрямку руху.

Вимірювання відстаней на місцевості:

Виміряти відстань на місцевості можна рулеткою, кроками та за часом, витраченим на ходьбу.

GPS-навігація (всесвітня система розташування):

GPS-навігатор — пристрій, який отримує сигнали глобальної навігаційної системи з метою визначення поточного місця розташування пристрою на Землі. Багато приймачів GPS вбудовані в мобільні телефони.

Висновок: Сучасні навігаційні пристрої дозволяють точно визначити своє місцезнаходження. Проте у густому тумані, в приміщенні або під землею зв’язок із супутником порушується, тому варто знати інші способи орієнтування.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1.Опрацювати текст підручника та мою підбірку на блозі.

2. Дайте відповіді на запитання:

Як відомо, магнітний компас є надійним помічником в орієнтуванні на місцевості. Однак на Землі є місця, де користуватися магнітним компасом небажано. Де саме? 

3.Закінчіть речення:

Найдавнішим астрономічним інструментом, що призначений для визначення 

полуденної лінії, називають...

Лінію тіні північ-південь називають...

Для орієнтування по зорях найважливішим орієнтиром для мандрівників завжди була...

Основні сторони горизонту — це...

Компас було винайдено в... 

У мурашників пологий схил вказує на...

 4. З набору слів складіть правильне за змістом речення:

Півкуля, в полудень, наше, на півдні, в, Сонце, розташовується.

Полярна зоря, Північний полюс, завжди, над, лежить.

Увага!!!!!

Учні, які не виходять на урок, не виконують домашні завдання  - будуть неатестовані.

В останній день роботи за період чверті не приймаються.

Я попередила.

 

Географія 8 клас

Тема: Самостійна робота за розділом1 

"Вступ. Географічна карта та робота з нею".


1.       Вкажіть, у якій проекції градусна сітка має вигляд прямокутника:

а) конічній;      б) циліндричній:      в) азимутальній.

2.       Топографічні карти належать до:

а) загальногеографічних;    б) тематичних.

3.       Вкажіть, який метод дослідження застосовують для збору фактичного матеріалу безпосередньо на місцевості:

а) аерокосмічний;   б) експедиційний;  в) моделювання.

4.       Укажіть назву літопису, у якому в 1187 р. вперше було вжито назву «Україна».

а)   «Київський літопис»                б) «Галицько-Волинський літопис»                                            

в) «Переяславський літопис»        г)   «Польський літопис»

5.       З’ясуйте на яких картах територію України буде зображено докладніше .

а)   великомасштабних;  б)   середньомасштабних;  в) дрібномасштабних.

6.       Укажіть у яких проекціях сильно  спотворюються площі, але майже без спотворень  відображаються кути між точками

а) довільні;  б) рівновеликі; в) рівнокутні.

7. Що таке навігаційні карти?

8 .       Назвіть способи картографічних зображень, що їх використовують на  картах України

9.       Яка форма рельєфу зображена на малюнку.

а) горб;  б) улоговина;  в) яр;  г) кар’єр                                                      .

10.       Назвіть імена античних учених, у працях яких є відомості про Україну.

11.       Назвіть основні елементи географічної карти.

12.   Установіть відповідність між  географічними об'єктами і явищами та способами, за допомогою яких їх зображують на географічних картах

 

1

Кордони держав

А

Спосіб знаків руху.

2

Густота населення

Б

Спосіб лінійних знаків

3

Район поширення виду тварин

В

Спосіб картограм

4

Холодна течія в океані

Г

Спосіб ареалів.

Д

Спосіб картодіаграм

13.   Установіть послідовність зменшення достовірності джерел географічної інформації

а) художня література;  б) географічний словник;  в) телебачення;  г) підручник.

14. Зазначте переваги та недоліки традиційних карт порівняно з електронними.

15.   Уявіть собі, що ви вчені і вивчаєте природу Чорного моря. Які методи  використаєте,  якщо  ви є членом  Академії наук України?

 

Відповіді чекаю сьогодні і лише сьогодні. 

Увага!!!!!

Учні, які не виходять на урок, не виконують домашні завдання  - будуть неатестовані.

В останній день роботи за період чверті не приймаються.

Я попередила.

 

Географія 9 клас

Тема: Сільське господарство світу.

ПЕРЕГЛЯНЬТЕ:


 Сільське господарство є найдавнішим і дуже поширеним заняттям людей. В Україні в цій галузі працює близько третини економічно активного населення, які створюють приблизно чверть ВВП країни. Галузь задовольняє найбільш насущні потреби людини — потреби в їжі.

1. Природно-географічні фактори розвитку сільського господарства:

Україна має у своєму розпорядженні унікальне поєднання рівнинного рельєфу, родючих ґрунтів і кліматичних ресурсів. Понад половину території країни займають сільськогосподарські угіддя, серед яких переважає рілля (рілля займає 54,0 % площі, сіножаті — 4 %, пасовища — 9,2 %, сади й виноградники — понад 1 %). Дві третини ріллі припадають на чорноземи.

Проблема для півдня країни й АР Крим — низька забезпеченість водними ресурсами. У Поліссі багато перезволожених і заболочених територій.

Меліорація — комплекс організаційно-господарських і технічних заходів, які дають можливість змінювати природні умови в необхідному для людини напрямі.

2. Структура сільського господарства:

Рослинництво і тваринництво. Основне завдання рослинництва — вирощування сільськогосподарських рослин для забезпечення населення продуктами харчування, тваринництва — кормами, галузей промисловості (легкої, харчової) — сировиною. У тваринництві займаються вирощуванням різних сільськогосподарських тварин для виробництва тваринницьких продуктів.

Промисловість забезпечує сільське господарство електроенергією, різною технікою, паливно-мастильними матеріалами, добривами, засобами захисту рослин. Сільське господарство постачає промисловість продукцією рослинництва і тваринництва.

Зв’язки між сільським господарством і промисловістю настільки тісні, що утворюють міжгалузевий агропромисловий комплекс.

Домашнє завдання:

1. П.6, виписати та вивчити терміни.

2. Дайте відповіді на запитання:

а)Які природно-географічні фактори є основою для розвитку сільського господарства?

б)Опишіть структуру сільського господарства. Які завдання виконує рослинництво? Тваринництво?

в)Наведіть приклади зв’язків між сільським господарством і промисловістю.

г)Складіть схему «Агропромисловий комплекс України».


 Увага!!!!!

Учні, які не виходять на урок, не виконують домашні завдання  - будуть неатестовані.

В останній день роботи за період чверті не приймаються.

Я попередила.









Немає коментарів:

Дописати коментар