середа, 21 вересня 2022 р.

 Добрий день.

Сьогодні 22 вересня 2022 року.

Запрошую на урок географії учнів 6, 8 та 9 класів.

Географія 6 клас.

Тема:Самостійна робота за розділом 1 " Розвиток географічних знань про Землю".

Оберіть правильну відповідь   

1. «Батьком географії» називають:

а) Геродота;                          б) Ератосфена;                            в) Аристотеля.

2. Напрямок вітру можна визначити за допомогою:

а) гомона ;                             б) барометра;                              в)флюгера;

3. Морський шлях до Індії відкрив португальський мореплавець:

а) Христофор Колумб;         б) Фернан Маґеллан;                 в)Васко да Ґама.

4. . Першим досягнув Південного полюса

а) Руаль Амундсен;               б) Джеймс Кук;                         в) Фадей Беллінсгаузен;


5. Вперше назву «географія» використав:

а) Геродот;                              б) Беґайм;                                    в) Ератосфен;

6. Температуру повітря можна визначити за допомогою:

а) гомона ;                               б) барометра;                              в)термометра;

7.  Який материк був відкритий останнім?

а) Австралія;                           б)Євразія;                                     в) Антарктида

8.  Хто першим здійснив навколосвітню подорож?

а) Христофор Колумб;           б) Фернан Маґеллан;                  в) Бартоломеу Діаш

ІІ рівень. 

Географія -   

Марко Поло - 

Христофор Колумб -

ІІІ рівень. 

1. Розташуйте об’єкти за часом їх здійснення, починаючи з найдавнішого:

а) подорож Марко Поло;                     б) подорож вікінгів;

в) відкриття Південного полюса;       г) відкриття Антрактиди.


1

2

3

4

 

 

 

 




2. Установіть відповідність:

1) Америго Веспуччі                    а) першим досяг Південного полюса

2) Ератосфен                                 б) перша навколосвітня подорож

3) Руаль Амундсен                       в) на його честь названо частину світу

                                                           Америкою

4) Васко да Гама                           г) першим відкрив морський шлях до їндії

5) Фернан Магеллан                     д) «Батько географії»


1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 3.Розташуйте об’єкти за часом їх здійснення, починаючи з найдавнішого

а) подорож Васко да Гами до Індії;      б) відкриття  Австралії;

в) відкриття Північного полюса;           г) подорож Марко Поло.


1

2

3

4

 

 

 

 


4. Установіть відповідність:

1)Марко Поло                           а) здійснив три навколосвітні плавання

2)Страбон                                  б) відкрили Антрактиду

3) Ф. Белінсгаузен і                  в) створив працю «Географія» у 17 томах:

    М. Лазарєв   

4) Джейм Кук                            г) першим досягнув Північного полюса

5) Роберт Пірі   

ІV рівень. 

1.  А) Яке значення мало перше навколосвітнє плавання?

     Б) Що спричинило швидкий розвиток географії в епоху Великих географічних відкриттів?

В) Якими географічними відомостями збагатив уявлення про світ Марко Поло?

                Г) Яке значення мало відкриття морського шляху до Індії?


Відповіді чекаю сьогодні.


Географія 8 клас.

Тема:Практична робота №1.

Тема:«Визначення напрямків, відстаней, площ,географічних, прямокутних координат,висот точок за топографічною картою».

 Мета: вчитись користуватися топографічними картами, визначати напрямки, відстані, площі, географічні і прямокутні координати, висоти точок за топографічною картою; удосконалити наявні й сформувати нові практичні уміння і навички роботи з топографічними картами; навчити учнів розв'язувати конкретні задачі за допомогою топографічної карти.

Завдання:

1.Ознайомлення з  топографічною картою:

- розміщення основних елементів карти: назви, внутрішньої, мінутної і зовнішньої рамок, підписів масштабу, легенди, даних магнітного схилення і зближення меридіанів, графіка закладень;

- визначення масштабу карти;

- визначення граничних меридіанів і паралелей карти, розміри рамок аркуша карти (у градусній мірі по широті і довготі), ціни поділок мінутної рамки;

- визначення відстані, через яку проведені лінії кілометрової сітки, кута між вертикальними лініями кілометрової сітки і географічними меридіанами (зближення меридіанів);

- з’ясування основних елементів місцевості, відображених на карті.

2. Працюємо з картою: 

1. Знаходження названого об’єкта.

2. Визначення його географічних координат.

3. Визначення висоти місцевості, на якій розташований об’єкт.

4. Визначення відстані між двома об’єктами за допомогою масштабу і кілометрової сітки.

5. Визначення з будь-якої точки місцевості на об’єкт дійсного і магнітного азимутів, дирекційного кута.

 

3. Аналіз маршруту подорожі:

- за картою намітити маршрут подорожі, який містить кілька ділянок, що змінюють свій напрямок одна відносно іншої;

- визначити географічні координати вихідної і завершальної точок подорожі та відстань між ними;

- для однієї ділянки визначити її протяжність, азимут, яким ви рухатиметесь на місцевості за компасом, особливості рельєфу (спуски, підйоми, їхню крутизну), описати об’єкти, що траплятимуться вам дорогою, їхні деякі характеристики;

- визначити зміну напрямку, переходячи на наступну ділянку маршруту;

- зазначити відстань кінцевого пункту маршруту від екватора;

- зробити загальний висновок про можливості й значення топографічних карт.

4. Висновок. 



Географія 9 клас.

Тема:Чинники розміщення виробництва та форми просторової організації національної економіки.

Сьогодні ми продовжимо вивчати розділ, який називається національна економіка і світове господарство, та зокрема тему національна економіка. Розміщення виробництва пов’язане з певними чинниками про які ви дізнаєтесь на уроці. Також ми будемо розглядати питання форм просторової організації національної економіки, їхнє виникнення, значення, з’ясуємо сучасні тенденції їхнього розвитку, впливу на господарство та соціальне середовище, навчимося визначати форми організації виробництва. 

Головне:


1.              Національна економіка – це сукупність видів господарської діяльності та відносин, що складається в суспільстві у процесі цієї діяльності в межах окремої держави (країни)

2.              Первинними складниками держави, її основними одиницями є підприємства, організації, заклади, установи, а також домашні господарства, що випускають різноманітну продукцію або надають різні послуги.

3.              За формами власності підприємства й організації бувають: державні, комунальні, приватні, колективні.


1.              Для характеристики національних економік використовують десятки різноманітних показників, найбільш універсальними з яких є валовий внутрішній продукт і валовий національний дохід країн.

2.              Валовий внутрішній продукт – це сукупна вартість за ригковими цінами усьго обсягу товарів і посліг, вироблених і реалізованих у країні за рік, враховуючого надходження від їх експорту (виведення за кардон) та імпорту (ввезення із-за кордону).

3.              ВВП держави не враховує доходів тих її громадян чи фірм, створених з їх участю, які працюють за кордоном.

4.              Валовий національний дохід (ВНД) – цу ВВП плюс доходи фірм і громадян країни, які отримані за кордоном, проте виключає доходи зарубіжних компаній та осіб, які займаються діяльністю в цій країні.

5.              Світовий банк та Міжнародний валютний фонд обчислюють ВВП і ВНД країн світу в єдиній валюті – доларах США.

6.              Економічний розвиток країни – це постійний перехід її національної економіки від одних етапів до інших, що супроводжується значними зрушеннями в господарській сфері суспільства.

7.              Екстенсивний шлях розвитку економіки передбачає збільшення обсягів виробництва, завдяки кількісному приросту виробничої бази, а не якісному її переоснащенню

8.              Інтенсивний шлях розвитку економіки базується на впровадженні новітніх досягнень науково-технічного прогресу у виробництво, застосуванні нових технологій і матеріалів, підвищенні рівня освіти і кваліфікації працівників, поліпшенні організації виробництва тощо.

9.              Економічний розвиток характеризують різні показники, серед яких: обсяги виробництва ВВП чи ВНД на одну особу; рівень зайнятості населення, кількість якість робочої сили; рівень енерго- та матеріаломісткості виробництва; рівень організації та ефективності виробництва, що виявляється у величини продуктивності праці, якості продукції тощо.

10.          Індекс людського розвитку використовують для порівняння країн за рівнем соціально-економічного розвитку.

11.          Національну економіку характеризує її структура – внутрішня будова, що відображає склад видів діяльності та їхнє співвідношення між собою (у відсотках).

12.          До первинного сектору  видів економічної діяльності зараховують сільське, лісове, рибне господарство та видобувну промисловість, тобто ті види економічної діяльності, завдяки яким людина отримує « первинну» (створену природою) продукцію.

13.          Вторинний сектор охоплює переробну промисловість, електро-, газо- і водопостачання, та будівництво- види діяльності, що переробляють первинну продукцію та доводять її до споживача у вигляді кінцевих матеріальних благ.

14.          Третинним сектором називають усі види діяльності, що надають послуг.

15.              До первинного сектору  видів економічної діяльності зараховують сільське, лісове, рибне господарство та видобувну промисловість, тобто ті види економічної діяльності, завдяки яким людина отримує « первинну» (створену природою) продукцію.

16.              Вторинний сектор охоплює переробну промисловість, електро-, газо- і водопостачання, та будівництво- види діяльності, що переробляють первинну продукцію та доводять її до споживача у вигляді кінцевих матеріальних благ.

17.              Третинним сектором називають усі види діяльності, що надають послуг.

18.              За секторальною структурою економіки розглядають країни різних стадій розвитку: доіндустріальної, індустріальної, постіндустріальної.

19.              Чинники розміщення виробництва – ця сукупність причин, що зумовлюють вибір місця розташування окремих підприємств, їх груп і видів діяльності.

20.              Виокремлюють дві групи чинників розміщення виробництва: природні та суспільні.

21.              Суспільне виробництво має різні форми своєї організації, серед яких розрізняють концентрацію, дисперсію, комбінування, спеціалізацію, кооперування, агломерування.

22.              Головними просторовими формами економіки на загальнодержавному рівні є економічні зони і райони.

23.              Характерними ознаками економічного району є: тісний зв'язок з розташованими на його території найбільшим поселенням, що являє собою економічне ядро району, наявність певної господарської спеціалізації

24.          Територіальна структура господарства – це сукупність певним чином розташованих територіальних елементів, що так чи інакше взаємодіють один з одним.

25.          Серед чинників розміщення вироб ництва найбільше значення мають наступні: чинник природних умов, сировинний, водний, паливно-енергетичний, працересурсний, споживчий, транспортний, науковий, екологічний, військово-стратегічний.


  Домашнє завдання:

1. Опрацювати матеріали вашого підручника та мою для вас підбірку.

2. Виписати та вивчити терміни.

3. Підготувати тематичний сканворд.






Немає коментарів:

Дописати коментар