Добрий день.
Сього дні 2 вересня 2022 року.
Запрошую на урок географії учнів 6, 7, 10 класів.
Географія 6 клас
Тема:Географія - наука про Землю.
Хто з вас не мріяв про далекі країни та пригоди разом із літературними та кінематографічними героями. Чи траплялося вам уявляти себе відважним першовідкривачем незвіданих земель, продираючись звивистими стежками в лісі? На уроках географії на вас очікуватимуть захоплюючі подорожі, дивовижні відкриття, цікаві ігри. Однак хто ж вирушає в подорож без попередньої підготовки. Будь-який досвідчений мандрівник знає: до відкриттів слід ретельно готуватися. І допоможе нам у цьому наука географія.
Наша мандрівка по країні Географії триватиме шість шкільних років.
Сьогодні на першому уроці першого року вивчення географії ми познайомимося:
один з одним;
з поняттям «географія»;
із значенням географічних знань та вмінь для життєдіяльності людини;
з основними джерелами географічних знань ( в тому числі з підручником );
з основними складовими географічної науки.
Географія 7 клас
Тема:Предмет вивчення «Географії материків і океанів».
Географія 10 клас
Тема:Що вивчає курс «Географія: регіони та країни». Регіони світу.
Сьогодні ми починаємо вивчати курс «Географія: регіони та країни», де познайомимося з різноманіттям держав світу. Саме держави формують образ сучасного людства, що представляють собою живий багатобарвний світ окремих народів, які перебувають у безперервному русі. Будь-яка країна, будь-який народ вносить свій внесок в світову економіку, науку, культуру. Так, стародавній густонаселений Китай вступив в епоху небаченого економічного підйому. Маленькі Нідерланди стали сільськогосподарської державою першого «рангу», великим експортером продуктів харчування. Японія створила дуже ефективну систему освіти та наукових досліджень, що багато в чому пояснює її вихід на передові рубежі в економіці світу. Особливу увагу ми приділимо розвиненим або великим країнам і регіонам, таким як США, країни Західної Європи, Японія, Китай, Індія, регіони Африки, Латинської Америки і т. д.
Основа курсу - регіональний та країнознавчий принципи. Загальною метою курсу є формування єдиної географічної картини світу на прикладі вивчення населення та просторової організації економіки як у регіонах, так і в окремих країнах з урахуванням сучасних геополітичних, соціальних, економічних та екологічних аспектів. Перед вами постануть:
Європа, яка зробила величезний внесок у розвиток світової цивілізації;
Азія та Америка, які вражають своїми контрастами: існуючими водночас успіхами та проблемами економічного розвитку;
далека, неповторна й самобутня Океанія;
Африка з її найбіднішими в світі країнами, в яких проблеми все більше загострюються.
Ви також ознайомитеся з окремими країнами з різних регіонів світу:
США та Японією – лідерами світової економіки за багатьма показниками;
Великою Британією, Францією, Німеччиною та Італією, які становлять основу європейської економічної системи;
переселенськими країнами Канадою та Австралією, що за порівняно короткий час досягли високих економічних показників;
Китаєм, Індією та Бразилією, відомими значним економічним зростанням в останні десятиліття;
екзотичними країнами африканського регіону – Єгиптом та ПАР;
деякими сусідніми країнами України та їх економічним та політичним упливом на нашу державу – Польщею, Білоруссю, Росією.
Таким чином, курс «Географія: регіони і країни» надасть уявлення про особливості населення й просторової організації економіки в регіонах світу та деяких країнах, сформує вміння орієнтуватися в світових та регіональних соціально- економічних, суспільно- політичних та екологічних процессах.
Регіон – це особливий вид території, що характеризується специфічною цілісністю, велика територіальна одиниця (група земель, штатів чи держав).
Людина по-різному заселяла і освоювала простір материків. Особливості історико-географічного розвитку лягли в основу виділення частин світу, які можна назвати географічними регіонами світу.
Географічні регіони світу характеризуються особливостями свого географічного положення, природних умов, специфікою історичного розвитку. Відмінності в природних умовах, економічна і культурна специфіка вплинули на формування всередині регіонів більш дрібних районів — субрегіонів. Особливо яскраво вони виражені в Азії і в Європі (наприклад, Південна Азія або Північна Європа).
Людство, світове суспільство нині нагадує інтегровану систему багаторівневих регіонів, їхня кількість, як і кількість країн, безперервно зростає. Диверсифікація взаємодії окремих регіональних підрозділів нашої планети насамперед у політичному і соціально-економічному сенсах відбувається дуже інтенсивно, водночас проблеми формування регіонів світу вивчені явно недостатньо. Це породжує чимало проблем, і не лише науково-теоретичних .
Основою для виділення різних регіонів світу є відмінності одних частин нашої планети від інших. За найзагальнішими критеріями ці відмінності можна об'єднати в три групи: природні, історичні і соціально-економічні.
Природні відмінності визначаються об'єктивними геологічними, географічними та біологічними особливостями окремих частин Землі. Зокрема, поділ світу на материки ні в кого не викликає сумніву, бо в природі насправді існують реально відокремлені частини суходолу, роз'єднані морями й океанами. Такий реально існуючий природно-геологічний поділ світу є однією з багатьох підстав для його регіоналізації.
Держави та території світу характеризуються природними, господарськими, соціальними відмінностями, сформованістю регіональних ринків, залученістю до географічного поділу праці, історією і культурою.
Формування історико-географічних регіонів світу пов’язано з історією розвитку, типом цивілізації, що склалась, закономірностями етнічних процесів, функціонуванням господарства. Поділ усієї території світу на історико-географічні райони є природним, має наукове та практичне значення, полегшує систематизування знань про світ.
Динаміка змін у світовому соціальному, економічному та політичному житті зумовлює відсутність єдиного підходу у виділенні історико-географічних регіонів.
Немає коментарів:
Дописати коментар